אוכל לאירועים- מה חשוב לברר לפני שסוגרים תפריט

בבחירת אופי המנות שיוגשו באירוע שלכם עליכם להתחשב במגוון גורמים. ננסה לענות על השאלות החשובות שיש לשאול בבחירת קייטרינג ואוכל לאירועים.

מי המוזמנים?

הרי לא תזמינו תפריט מזרח אירופאי לכנס יוצאי מרוקו או להיפך 🙂
לכן חשוב לברר ראשית מי קהל היעד שלנו-
האם הם צמחוניים, טבעוניים, שומרי כשרות ובאיזו השגחה, רגישים לגלוטן או סוכרתיים (חס וחלילה), מהי העדה וההעדפות לאופן התיבול ומרכיבי האוכל. ואפילו מה גיל האורחים הממוצע…
ללא ספק שבתשובה לשאלה זו עלינו להתחשב ברוב ולבחור קייטרינג ותפריט שיענה על צרכיו.
שימו לב שיתר האורחים מקבלים מנה שתענה על דרישותיהם, מנות כשרות למהדרין או מנות טבעוניות ניתן להוסיף לכל תפריט וכמעט אצל כל קייטרינג.

מה חוגגים?

תפריט חתונה בדרך כלל יהיה ארוחה גדולה בת כמה מנות ואילו באירוע חברה נהוג להגיש את כל האוכל בבופה, לדוגמה.
שיקול חשוב בבחירת תפריט הוא הסיבה למסיבה. חתונה היא בדרך כלל האירוע הדורש תפריט מפואר יותר, כשלעומתו בברית/ה, בר/ת מצווה או יום הולדת נהוג להגיש ארוחה קלילה יותר. במקרים אלו אנו ממליצים לבחור במנות פחות שגרתיות (חסל סדר סטייק אנטריקוט/פרגית/דג) ולנסות דווקא קייטרינג חלבי מושקע או דוכני מזון חווייתיים ושמחים יותר…

באיזו עונה האירוע?

איזה כיף זה אירוע עם אסאדו ובשר על האש! האורחים מתמלאים עונג מאותם גושי אנטריקוט רכים ונהדרים שנצלים על המנגל לעיניהם… אך אירוע שכזה כמעט בלתי אפשרי לערוך בחורף היות וגריל הפחמים ממוקם באופן טבעי בחוץ ואם האורחים יהיו בפנים החוויה תהפוך במהרה לקייטרינג בשרי פשוט שנעשה על גחלים הרחק מהאירוע…
בבחירת תפריט שימו לב לעונה ולאופן בו האוכל מוגש לאורחים. בחורף, בחרו מאכלים ותבשילים ביתיים, מבושלים לאורך זמן, מתובלים ופיקנטיים.
בקיץ עדיף ללכת על סלטים ותוספות קלילים יותר, קישים או פירות וכמנה עיקרית משהו מוגדר כמו בשר מהמנגל או דג באירוע חלבי.

מה הלוקיישן?

התאמת התפריט למיקום האירוע ואופן הישיבה של הקהל היא חשובה ביותר. אם הקהל צפוי לעמוד ולהסתובב לאורך הערב, הימנעו ממנות המצריכות שימוש בסכין ומזלג ובחרו אופן הגשה של קוקטייל באמצעות מלצרים מסתובבים או בופה מפואר. "פינגר פוד" הוא מוצלח ביותר באירועים מסוג זה וברובו מטוגן כך שהוא אף מתאים יותר לכוס המשקה האלכוהולי ביד השניה…

עוד דבר שחשוב לשים לב אליו הוא האיזור בו שירות הקייטרינג יעבוד. אם זו מסיבה פרטית, רצוי להגדיר לו מקום נוח לאחסון ולוגיסטיקה עם ברז לשטיפה (אפילו כיור) ונקודת חשמל חזקה. כל אלו יקלו על מלאכת הקייטרינג ויאפשרו לו לספק לכם שירות מושלם.

חשוב לבצע-

אחרי שענינו על כל השאלות (רצוי עם בעל הקייטרינג- על מנת שיעזור מנסיונו) אנו ממליצים לשלוח לו תמונות של האיזור בו נערך האירוע, היכן ממוקמים שולחנות האוכל, היכן יושבים האורחים, דרכי גישה עם רכב לפריקת וטעינת ציוד ועוד.

רצוי לקבוע באיזו שעה מגיע הקייטרינג  ולברר מה נחוץ לו בעבודתו. חשוב לתאם עם ספקים אחרים זמנים על מנת שאלו לא יפריעו לאלו (מבחינת כניסה עם רכב לפריקה, אזורי עבודה משותפים וכו') ואף יוכלו להיעזר זה בשירותיו של השני (אם הזמנו תאורה, נרצה שבאיזור של המטבח של הקיטרינג תהיה תאורה בבואם לפני האירוע)

השארת תגובה